24 de febrer 2011

Anells (I)

Fa unes setmanes un lector o lectora del blog em va suggerir que parlés d'anells i em va semblar molt bona idea i he trobat tant de material que em donarà (de moment) per tres posts ben farcits.

Hi ha moltíssimes tècniques per a fer anells, de totes formes i materials, i intentaré repassar les més importants.

En primer lloc es poden fer anells enganxant una peça amb superfície plana a una base d'anell. Es poden trobar bases d'anells de molts acabats, mides i formes. És la tècnica més senzilla que hi ha ja que es tracta d'agafar una base, com ara aquesta...


... i enganxar-hi una peça amb base plana com ara aquestes que podreu trobar ben aviat a Marudama. Son peces de resina fetes a mà especialment pensades per fer anells i amb uns colors ben vius i formes variades.


I en un moment tindreu un anell ben bonic. En el cas d'aquestes peces de resina, la cola tipus Super Glue o Loctite funciona molt bé.

De la mateixa manera hi podeu enganxar un botó que us agradi (foto de Craftzine),


una senzilla peça de feltre (foto de ideasmediterraneas.com)


O alguna cosa més treballada com aquestes creacions de Mariela Dias


una pedra plana (fotografia de elenarelucio.blogspot.com)


una petxina o un vidre trobats a la platja


o qualsevol cosa que se us acudeixi!!

Heu de tenir en compte, però, que la peça que feu servir tingui com a mínim una superfície prou plana, que estigui neta i que l'adhesiu que feu servir sigui el més adient per al vostre material (llegiu les instruccions del fabricant). De vegades si la superfície és molt poc porosa o massa fina es recomana llimar-la una mica abans d'enganxar-la. Si voleu més informació sobre coles i pegues podeu consultar aquest post.

Prepareu-vos perquè ben aviat tindreu més anells...

1 comentari:

ahv ha dit...

Moltes gràcies!! Jo vaig comentar-te el tema dels anells i m'encanta! Les fotos són precioses i les idees, genials! Ja estic esperant el proper lliurament! (Anna)